29.10.11 sobota - 5. den

Státní svátek Turecka.

Zase balíme a jedeme směr Pamukkale. Kristýnka udělala menší změnu programu. Nejdřív navštívíme tkalcovnu koberců (byla v plánu až zítra). Podnikem nás provází češka, která tam pracuje. Koberce ženy vážou doma na vesnici. Tady je jich jen pár pro exkurze.

Nejdřív nám ukázali, jak se koberce vážou, barvení vlny a jak se získává hedvábné vlákno z kukel bource morušového. Larvy jsou usmrceny v horké vodě a dověděli jsme se, že se prázdné dají i sníst. Nikdo z nás neměl odvahu to zkusit, prý chutnají trošku jako oříšek. Potom jsme uvedeni do prostorné místnosti, kde nám jsou koberce rozloženy, vysvětleny vzory a můžeme se po nich projít, samozřejmě bez bot a ošahat si je. Z té krásy jdou oči kolem. Ručně tkaný koberec, je opravdu umělecké dílo. Je nám nabídnuto pohoštění. Potom se rozcházíme a individuelně se nám věnují a nabízí koupi. Někteří neodolali a zakoupili koberec na podlahu nebo hedvábný kobereček, který se dává na zeď.

Potom jdeme na oběd a pokračujeme do Pamukkale.

Pamukkale v překladu znamená bavlněný zámek. A skutečně tak svah pokrytý sněhově bílými travertinovými jezírky vypadá, je jedinečný vápencovitý útvar na světě. Projdeme se termální vodou.

Zhruba 250 let před Kristem zde bylo postaveno lázeňské město Hierapolis. Dnes z něj přirozeně zbyly jen ruiny, ale navýsost zajímavé. Nachází se zde krásné římské divadlo, fantasticky zachovalá dlážděná cesta, či impozantní Domitianova a Byzantská brána, Plutonium, Apollónův chrám, monumentální fontána, martyrion sv. Filipa, římské lázně - bazén s mramorovými sloupy je doposud funkční a nekropole města Hierapolis. Nachází se na konci arkádové cesty. Bylo zde odkryto kolem 1200 hrobů z různých období a je to jedna z největších nekropolí antické doby. V těsné blízkosti města se nachází i obrovská nekropole s mnoha typy hrobů.

Jsme ubytováni nedaleko Denizly. Hotel je zatím nejhorší. Musely jsme vynést kufry do prvního patra. Je zde spletité bludiště chodeb, že jsme zabloudily. Po večeři si jdeme zaplavat do bazénu a prohřát se do sirných lázní. Je to první hotel, ve kterém jsem našla přístup k internetu, tak jsem domů poslala email.

Nějak špatně spím, tak už jsem dost unavená.