27.10.11 čtvrtek - 3.den

Dnes odjíždíme v 8 hodin. Jedeme do oblasti Dalyan. Plujeme na dvou lodích po vodách zarostlých rákosím kolem skalních hrobek na pláž Iztuzu, které se říká Želví pláž.

Tady jsou honosnější skalní hrobky. Máme dobrého kapitána, je to srandista. Na lodi je nabídka suvenýrů a pohoštění. Dáváme si rakiji - Rakije je čirá anýzová pálenka ze zkvašených vinných hroznů. Většinou se pálí nadvakrát, přičemž před druhou destilací se přidá anýz a další koření a byliny. Obsah alkoholu se pohybuje mezi 40 - 45%. je to turecký národní nápoj.

Snaží se nám ukázat želvy obří. Někteří měli štěstí a viděli její hlavu, já viděla jen její velké tělo pod vodou. Ukázali nám kraba, který se zbarví do tyrkysova když je delší dobu na vzduchu. Nabídli nám ochutnávku kraba, tak jsme si jednoho objednaly.

Jdeme na krásnou písčitou pláž. Počasí nám přeje, je teplo a dá se koupat v moři. Jdu si zaplavat. Míla jen sbírá mušle a kamínky na pláži.

Na lodi nás čeká uvařený krab. Kristýna nám vysvětluje, jak se krab jí. Máme štěstí, manželka kapitána nám kraba krásně nalámala, abychom se dobře dostaly k masu. Na cestě zpět jsme si daly ostružinové víno, je dobré.

Obědváme v Čapí restauraci.

V Turecku se začíná oběd zeleninovým předkrmem, na stole je olivový olej a ocet z granátového jablka na dochucení. K předkrmu jsme dostali ještě teplý chleba, který tady v restauraci pečou. Tato restaurace je známá domácím chlebem. Ráno jsme si objednali jídlo. Míla si dala pstruha a já kuřecí maso. Míla udělala dobře, pstruh je chutnější.

Pokračujeme v cestě do hotelu v Kusadasi. Hotel je opravdu luxusní a budeme tu dvě noci.

Věčeře byala vynikající, měli tu opravdu výběr. Vynikající byl zákusek - Hruška podle mě povařená ve víně, naplněná krémem a politá čokoládovým krémem.

Po večeři se jdeme projít kolem hotelu. Už se brzo stmívá, tak se nedá moc fotit.